Milan-modely.wz.cz

Obsah

Zlín - 50L

24.6.2009 - Mým dalším přírustkem je model polomakety Z50L s rozpětím 1200 mm.
Stavebnici ve verzi ARF vyrábí fy. Haikong Model, dovozcem pro ČR je Kostka Modelcentrum, Jihlava.
Ten také nabízí doporučené příslušenství pro dostavbu.

Klikni Klikni

Dostavba byla celkem snadná vzhledem k velké předpracovanosti. Pouze jsem přelaminoval nosnou přepážku v trupu, kde je umístěna pohonná aku, serva a přijímač. Dále jsem použil klasické vidličky k napojení táhel na páky místo dodaných.

Klikni Klikni

Použil jsem digitální serva HD1581HB ,motor RAY C3536/08 (400W), vrtuli APC 11x5,5E, AKU 3s 2200 mAh Li-Pol, které používám i v T-Rex 450. To bylo hlavní kritérium při volbě pohonu, možnost využití stejných paků Li-Pol. Po různých rušivých kopancích při záletu s FM přijímačem jsem zvolil přijímač PCM Futaba Micro 8DC a je klid.
Provozovatelé 2,4 GHz toto řešit nemusí. Na radu A. Dodka jsem zvolil Opto regulátor a napájení přijímače samostatně 4x NiMh 650mAh. Těžiště mi vyšlo akorát.

Klikni Klikni

Pro zálet jsem výchylky křidélek a výškovky snížil na polovinu, než je udávaná. Zlín vystartoval ze země po několika pár metrech a byl dost citlivý a divoký. Proto jsem ještě výchylky o něco zmenšil a přidal exponenciály Teď je to opravdu pohodové realistické létání.
Co se týká konstrukce a letových vlasností, tak dle mého názoru se Haikongu model velice povedl. Oproti skutečné Z50-sátce má trochu delší trup, ale i tak vypadá ve vzduchu hodně realisticky. Nevykazuje žádné záludnosti a při večerním létání při bezvětří je to doslova slast.
Výkon motoru je dostatečný pro všechny akrobatické prvky, pro 3D létání je třeba ponechat větší výchylky a raději zvolit konfiguraci doporučenou prodejcem s 500W motorem a Li-Pol 3300 mAh. Letová hmotnost mého modelu je 1,3 Kg.
V mé konfiguraci pohonu a normálním létání se pohybuje letový čas kolem 7 minut.

Klikni Klikni

Spodek

© 2007 -  holhas design